مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه آش عباسعلی کرمانشاهی

طرز تهیه آش عباسعلی کرمانشاهی

این یک سوپ غلیظ است که با دستور العمل های مختلف درست می شود. آش عباسعلی یک آش سنتی کرمانشاهی است. این غذا معمولاً در مناسبت های خاص مانند ماه رمضان سرو می شود و بسیار دلچسب است زیرا از انواع لوبیا، گندم، برنج و گوشت قرمز تشکیل شده است. اگر قصد سفر به ایران و کرمانشاه را دارید، خوردن غذاهای لذیذ آنجا مانند کباب، کلوچه و این آش را به شما پیشنهاد می کنیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم : برای 4 نفر

400 گرم گوشت قسمت دنده

1-1/2 فنجان گندم

1/2 فنجان برنج

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

1/2 فنجان عدس

1/2 فنجان نخود

1/2 فنجان لوبیا چیتی

1/2 فنجان لوبیا سفید

4 عدد پیاز بزرگ

10 حبه سیر

2 قاشق غذاخوری نعناع خشک

نمک و پودر فلفل سیاه و فلفل قرمز با زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه :

ابتدا باید گندم، نخود، لوبیا چیتی، لوبیا سفید و عدس را در کاسه های جداگانه پر از آب در طول یک شب یا حداقل به مدت 6 ساعت خیس کنید تا پف کرده و راحت تر بپزند. برای هضم بهتر آب باید یکی دوبار آب آن را عوض کنید.


سپس حبوبات را آبکش کرده کنید و کنار بگذارید. لوبیا چیتی، نخود و لوبیا سفید را با 4 فنجان آب در یک قابلمه اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و اجازه دهید یک ساعت یا تا زمانی که بیرون نرم و در مرکز نپخته بجوشد.بعد از یک ساعت باید عدس را اضافه کرده تا تمام مواد با هم پخته شونند.


بعد در یک قابلمه دیگر دو لیوان آب بریزید و روی حرارت قرار دهید و آب را بجوشانید. گندم و برنج آبکش شده را به قابلمه اضافه کنید. می توانید جو و برنج را با هم آب پز کنید زیرا تقریباً همزمان پخته می شوند. مدام آن را چک کنید تا کف از آن جدا شود.


حالا یکی از پیازها را پوست گرفته و ریز خرد کنید. سپس در یک قابلمه جدا کمی روغن بریزید و پیاز خرد شده را تفت دهید تا شفاف شود. سپس فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه و یک دقیقه تفت دهید تا رنگ پیاز طلایی شود. بعد دنده ها را به پیاز اضافه و کمی تفت دهید . در این زمان سه پیمانه آب را اضافه و اجازه دهید گوشت حدود دو تا سه ساعت بجوشد. بعد از اینکه گوشت کاملاً پخت، آن را از قابلمه خارج کرده و استخوان ها را جدا کرده و با جدا کردن آن ها به قطعات کوچک لقمه ای خرد کنید. اگر گوشت گرم باشد بهتر عمل می کند. آب گوشت را در قابلمه نگه دارید.


پس از پخته شدن همه مواد، آنها را به یک قابلمه بزرگ منتقل کرده و چند پیمانه آب داغ و آب گوشت را اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. نمک، پودر فلفل قرمز و فلفل سیاه را به قابلمه اضافه و درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید آش حدود یک ساعت با حرارت ملایم بپزد تا به غلظت برسد. آش را هم بزنید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند و برنج و گندم کاملا در آش پخته و نرم شود.

در همین زمان نعناع خشک، سیر خلال شده و پیازهای باقیمانده را جداگانه با کمی روغن تفت دهید. در حین پخت نیمی از نعنا، پیاز و سیر سرخ شده را به آش اضافه کنید.

در دقایق آخر می توانید یک قاشق غذاخوری روغن به آش اضافه کنید. قوام آش عباسعلی وقتی به قاشق شما بچسبد آماده است. آن را در ظرف مناسبی بریزید و با باقیمانده نعنا، سیر و پیاز سرخ شده تزیین کنید و سرو کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده